lørdag den 18. august 2018

Engelske Litteraturtips 1


Mit engelske bibliotek. Eller bibliotek og bibliotek - min engelske bogstak så da. På ingen måde prangende og tre af bøgerne er fra min studietid for 20 år siden - jeg er ikke typen, der skiller sig af med bøger!

Jeg har bestemt planer om, at husets beholdning af engelsk litteratur skal udvikle sig til andet end blot en stak bøger, og i dag vil jeg dele en flig af den omfattende respons, jeg fik, da jeg efterspurgte forslag til engelsk litteratur på både Instagram og Facebook. Og tak for den! Lad os kalde det Engelske Litteraturtips 1. 

1. “The Girl in the Red Coat” af Kate Hamer - om den 8-årige Carmel, der bliver væk fra sin mor og fundet af en mand, der hævder at være hendes ukendte bedstefar, og at Carmel, efter aftale med moderen, nu skal bo hos ham. Efterhånden går det op for Carmel, at manden mener, at Carmel besidder særlige evner.

2. “The Couple Next Door” af Shari Lapena - en psykologisk thriller om en baby, der forsvinder sporløst, mens hendes forældre er til middag hos naboen. Hvilke hemmeligheder er det, både forældrene og naboparret gemmer på?!

3. “The Woman in Cabin 10” af Ruth Ware: Ligeledes en thriller - rejseskribenten Lo Blacklock får det, hun tror, er sit livs opgave. En uges luksus på et krydstogtskib med ganske få passagerer - indtil en kvinde ryger over bord. Tilsynelandende synes ingen - udover Lo - at det er et problem.

4. “The Only Story” af Julian Barnes - den 19-årige Paul forelsker sig hovedkulds i den langt ældre Susan. Han ser det nærmest som et adelsmærke at bryde med samfundets vedtagne konventioner, men må indse, at det også har konsekvenser. 

Jeg har ladet mig fortælle, at blandt andet boghandlen Kristian F. Møller i Århus har en ganske udmærket engelsk afdeling, hvis du, ligesom jeg, gerne vil se og mærke, inden du køber litteratur. Det vil jeg personligt undersøge nærmere, næste gang jeg kommer til smilets by. 

Har du flere gode engelske litteraturforslag, er jeg fortsat lydhør. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læsefestivalen “Vi læser sammen”

Efter pressemødet i går er det som om, at løfterne om forår og bedre tider lader vente lidt på sig! Men det skal heldigvis ikke hindre os i ...