mandag den 15. januar 2018

Kom så i gang!

Lytter du til podcasts?! Fx om bøger. Hvis nej, synes jeg, at du skulle se at komme i gang!


Det morsomme i denne anbefaling er, at den kommer fra mig! Mig, der for ikke så forfærdelig længe siden var hende, der flittigt googlede udsendelser, som jeg følte, jeg var gået glip af, da de blev udsendt - og altså brugte riiigtig lang tid på at lede efter alle mulige steder!

Fx troede jeg, at den eneste mulighed for at høre Svend Brinkmanns udsendelsesrække i forbindelse med modtagelsen af Rosenkjærprisen var på DR's hjemmeside. En venlig kollega gjorde mig i den forbindelse opmærksom på dette ikon på min telefon - der for øvrigt er superfancy og kan alle mulige tricks, jeg ikke har det mindste begreb om!  Hun lærte mig også, at man kan abonnere på sine favoritpodcats - wu hu og megasmart, altså!

Og ja, så må der gerne grines - fordi jeg er så nok den sidste midaldrende iPhone bruger, det gik op for!




Derefter til anbefalingerne, som jeg vil give dig tre af.
Den første anbefaling jeg vil give dig, er Frøkjær og forfatterne, der er en ugentlig podcast fra Jyllands Posten. Cecilie Frøkjær er vært, og hendes glæde ved litteratur flyder ud i dine øregange, når du lytter. Hun researcher grundigt på det materiale, hun skal interviewe ud fra - og følger du med her, har du fingeren på pulsen i forhold til nye udgivelser og deres baggrund.
Bagklog på P1 er den næste anbefaling, jeg vil give dig. Værten, Esben Kjær, der har en virkelig behagelig radiostemme, præsenterer programmet som "stedet, hvor han selv og en kendt skiftende gæstevært "kloger" sig på nyhedsugen, der gik!" Esben Kjær er en mand med holdninger, som han tør stå ved. Listen af gæsteværter er utrolig alsidig, og den spænder fra Jacob Haugaard til Sørine Godtfredsen.
Den sidste anbefaling du får, er Det Næste Kapitel fra Radio24syv. Hassan Preisler, programmets vært, interviewer én gang om ugen en aktuel person i en time. Det lyder umiddelbart som et koncept, der er hørt om før! Det særlige er dog, at Hassan Preisler og den aktuelle interviewperson senere på ugen går i studiet, og taler om alt det, der ikke blev vendt i det første kapitel. Hassan Preisler virker som en grublende person, der vitterligt har behov for et lille break til at komme i tanke om alt det, han ville ha' spurgt om i det første kapitel.
Med disse tre podcasts bliver rengøring og madlavning tilført et væsentligt pift af glæde, som jeg bestemt ikke vil underkende!
Det var mine bud på tre gode podcasts. Måske kender du dem allerede. Måske har du nogen, du vil anbefale?! Kom frisk!
 













Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læsefestivalen “Vi læser sammen”

Efter pressemødet i går er det som om, at løfterne om forår og bedre tider lader vente lidt på sig! Men det skal heldigvis ikke hindre os i ...